"EME"
Monday, 29.04.2024, 19:57
Welcome Guest | RSS

ECONOMY MANAGEMENT ENTREPRENEURSHIP Collected papers
Volodymyr Dahl East Ukrainian National University

Main Archive of the JournalRegistrationLogin
Site menu
Section categories
Articles № 25 (II) / 2013 [33]
Articles № 25 (I) / 2013 [28]
Articles № 24 (ІI) / 2012 [25]
Articles № 24 (І) / 2012 [38]
Articles № 23 (ІІ) / 2011 [39]
Articles № 23 (І) / 2011 [38]
Articles № 22 (ІI) / 2010 [30]
Articles № 22 (І) / 2010 [27]
Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Login form
Main » Articles » Articles » Articles № 22 (І) / 2010

N. Tkachenko, A. Shepeleva-Petrushenko MOTIVATIONAL INFLUENCE OF PR-INSTRUMENTS ON ENTERPRISE PERSONNEL, ITS PECULIARITIES AND PROSPECTS

УДК 65.012 : 659.4

Н.Э. Ткаченко, А.С. Шепелева-Петрущенко

 

ОСОБЕННОСТИ И ВОЗМОЖНОСТИ МОТИВАЦИОННОГО

ВОЗДЕЙСТВИЯ PR-ИНСТРУМЕНТОВ НА ПЕРСОНАЛ ПРЕДПРИЯТИЯ

 

На основе исследования движущих сил, побуждающих к установлению доброжелательных отношений и взаимопонимания между предприятием и его сотрудниками, выявлены особенности мотивационного воздействия PR-инструментов на персонал и возможности интенсификации удовлетворения ключевых потребностей сотрудников с их использованием

Ключевые слова: мотивация, связи с общественностью, PR-инструменты, внутренний PR, внешний PR, мотивационное воздействие, персонал, потребности, процесс мотивации.

 

Н.Е. Ткаченко, Г.С. Шепелєва-Петрущенко

 

ОСОБЛИВОСТІ ТА МОЖЛИВОСТІ МОТИВАЦІЙНОЇ ДІЇ

PR-ІНСТРУМЕНТІВ НА ПЕРСОНАЛ ПІДПРИЄМСТВА

 

На основі дослідження рушійних сил, що спонукають до встановлення доброзичливих відносин і взаєморозуміння між підприємством та його співробітниками, виявлені особливості мотиваційної дії PR-інструментів на персонал і можливості інтенсифікації задоволення ключових потреб співробітників з їх використанням

Ключові слова: мотивація, зв'язки з громадськістю, PR-інструменти, внутрішній PR, зовнішній PR, мотиваційна дія, персонал, потреби, процес мотивації

 

N. Tkachenko, A. Shepeleva-Petrushenko

 

MOTIVATIONAL INFLUENCE OF PR-INSTRUMENTS ON ENTERPRISE

PERSONNEL, ITS PECULIARITIES AND PROSPECTS

 

On the basis of the dynamics, which stimulate the establishment of benevolent relations and mutual understanding between an enterprise and its staff, the peculiarities of motivational influence of PR-instruments on the personnel and the means of intensification of meeting the key needs of the staff with its use have been detected.

Key words: motivation, public relations, PR-instruments, internal PR, external PR, motivational influence, personnel, needs, motivation process.

Category: Articles № 22 (І) / 2010 | Added by: EME (23.09.2010) | Author: Malic
Views: 770 | Rating: 0.0/0
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
Shopping Cart
Search
Partner journals


MESTE
  Faculty of Business and Industrial Management, Belgrade, Serbia 


Management and Economic Security Department, Volodymyr Dahl East Ukrainian National University (Luhansk)


Economic Internet-Conferences

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University© 2024
Free website builderuCoz